Onafhankelijk Herbalife Member – www.herba4everyone.nl/be




Tips en tricks om te helpen bij een Herbalife gewichtsbeheersingsprogramma.



Voldoende afwisseling


Afwisseling is een deel van het succes.  Het is belangrijk om geregeld af te wisselen in de smaak van uw F1 shake.  Probeer combinaties met verschillende soorten sojamelk, rijstmelk, amandelmelk, etc... Voeg een paar stukken fruit toe, oploskoffie, cacaopoeder, etc... Kijk zeker ook een keer in onze Herbalife keuken (klik hier) voor de lekkerste Shake recepten.


Daarnaast is afwisseling in uw warme maaltijd net zo belangrijk.  Eet 1 keer per week uw lievelingsmaaltijd (ook al zijn dat misschien frietjes of pizza)  Let erop dat uw portie niet te groot wordt, ook al is het nog zo lekker.
 

Stel haalbare doelen


Hou uw doelstellingen op een haalbaar niveau.  Realistische doelen houden u gemotiveerd en u zal ook meer genieten van uw vooruitgang.  Maak misschien voor u begint een voor-foto en prik een datum voor het maken van een na-foto.  Planning is gelijk aan succes!  Stel misschien een beloning voorop als u uw doel haalt?  Een dagje shoppen, een weekendje weg? Het is een fijn gevoel om bekroond te worden voor uw harde werk.
 

Blijf positief!


Denk positief. U kunt en u zult uw doelen halen! Spanningen verspillen vitale voedingsstoffen, probeer dit dan ook zo veel mogelijk te vermijden.


Neem de tijd om te genieten van de maaltijden en de gebeurtenissen van de dag te delen met uw huisgenoten. Eten voor de tv is geen goed idee; het verstoort het verzadigingsgevoel en het sociale aspect van 'samen' eten.
 

Heeft u vaak grote honger tussendoor?


Er bestaan verschillende oplossingen om dit probleem aan te pakken. 

1.    
Proteïne poeder aan uw F1 shake toevoegen. Proteïnepoeder zal zorgen voor een langer verzadigingsgevoel en het beschermt uw magere spiermassa.

2.    
Maak uw F1 shake iets groter: 300ml ipv 250ml

3.    
Voeg wat fruit toe aan uw F1 shake.  Een paar aardbeien, frambozen, plakjes banaan, etc...


De meeste mensen moeten in het begin zelf wat zoeken wat voor hen het beste is.  Soms is het optie 1, 2 of 3 soms een combinatie van de 3 mogelijkheden.  Iedere persoon is anders.
 

Accessoires


De bereiding van de F1 shake is super gemakkelijk maar is nog 10 keer leuker als u hiervoor de juiste accessoires hebt.  Er zijn bijvoorbeeld handige shakebekers of een starterskit met alle benodigdheden om een fantastische start te nemen. 


Er zijn bijvoorbeeld ook de supershakers: deze bevatten een garde in de vorm van een balletje, waardoor u geen klonters hebt bij het bereiden en zo zeker bent dat u altijd en overal uw F1 shake kan maken.


Neem een kijkje in ons accessoires overzicht (klik hier) voor meer leuke items.
 

Eet Meer

·       
Vers fruit, verse groenten, etc

·       
Vis, gevogelte en wit vlees

·       
Volkorenproducten

·       
Ongezoete producten
 

Eet Minder

·       
Zuivelproducten (kaas, vla, pudding, desserts en slagroom)

·       
Bewerkt en gerookt vlees

·       
Kant- en klare maaltijden en instant producten

·       
Voedesl met veel vet en suiker

·       
Zout
 

Neem tijd voor rust en ontspanning


Probeer evenwicht te vinden tussen werk en vrije tijd.  De mogelijkheid om te ontspannen en te herstellen na een inspannende dag is van groot belang voor een gezonde levensstijl en voor het succes van het programma.  Probeer om minimaal 6 à 8 uur nachtrust te nemen.  Dit geeft uw lichaam de tijd die het nodig heeft voor het celvernieuwings- en herstelproces.
 

Hoe voorkom ik plotse eetbuien?


De meeste mensen storten zich op eten als ze te maken krijgen met een situatie die men niet goed de baas kan.  Probeer uit te zoeken waarom je plots een drang hebt naar eten.  Uit verveling? Stress? Is het steeds op dezelfde plaats of hetzelfde uur?


Probeer dan de situtie te veranderen.


Als je bijvoorbeeld uit stress gaat (vr)eten zorg dan voor wat afleiding of ontspanning op dat moment (ga een luchtje scheppen, doe een ommetje met de hond, etc...)

 
 

Geen resultaat?


Gebruikt u voldoende F1 poeder in uw shake? In elke shake 3 afgestreken Herbalife maatlepels (= soeplepels of 26g)


Drinkt u voldoende water?  Minimum 2 liter per dag.


Hoe zag het eetpatroon VOOR Herbalife eruit?  Als u in het verleden vaak op dieet bent geweest dan heeft het lichaam vaak een tijdje nodig om zijn tekorten op te vullen en aan te sterken.  Het is zelfs mogelijk dat u in het begin iets aankomt.


Hoe is uw stoelgang?  Kan u vlot naar het toilet? De darmwerking is bepalend voor de mate waarin u kunt afslanken?


Eet u voldoende tussendoortjes?  Tussendoortjes zorgen ervoor dat uw metabolisme in gang blijft en de verbranding blijft werken.  Sla vooral nooit geen maaltijden over.  Ook al hebt u geen honger!!


Gebruikt u medicijnen?  Bepaalde medicijnen, zoals corticosteroïden kunnen een invloed hebben op het afslanken.  Contacteer uw behandelend arts indien u hierover vragen hebt.

 

 

Wenst u nog meer informatie?  Dan zijn wij steeds vrijblijvend voor u beschikbaar via telefoon of mail. 


Het herba
4
everyone-team